Интервю с родители и деца (част 2)

Продължаваме да споделяме мнението на родители и деца за нашето училище. Представяме Ви  Ива ( ниво Степ 4) и Леа и Спас ( ниво Степ 1) в UP! school.

Ива е наша ученичка от самото откриване на училището. Старателна, прилежна и винаги положително настроена към всичко, което правим в часовете. 

 Преподавам на Ива от както беше съвсем малка. Сега вече и предстои да бъде в 5-ти клас и в ниво Jump 2 в нашето училище. Как се развиха знанията на Ива по английски език през Вашите очи? 

Напредъкът, който виждам е доста голям – много високо ниво на разбиране, четене, спелинг. Все още й трябва повече опит при разговорният език.

 Какви са Вашите изисквания към преподавателя и училището по английски език на детето Ви? Успяхме ли да ги покрием?

Огромни благодарности на екипа! Тази година не само покрихте очакванията, но и ги надхвърлихте. Висока степен на проактивност, интересен начин за подбуждане на интерес, любознателност и състезателност у децата, все неща, които са от изключително значение на успешен учебен процес.

Ива вече има доста сериозни познания по английски език. Отпуска се да говори на различни теми, както с децата, така и с всички колеги в училището. С по-високото ниво обаче се променят и изискванията и интересите и. Малките тийнейджъри все по-трудно намират мотивация за учене. Успяхме ли да се справим със задачата да поддържаме искрата и любопитството на Ива към английския език?

 Смятам, че тази година и беше доста по-интересно от миналата година. Не съм чувала изразено нежелание от нейна страна, което е много добър сигнал.

 

 Какво харесвате най-много в UPschool

Личен подход, висока интензивност, строгост, но същевременно и задържане интереса на децата.

 Бихте ли препоръчали нашето училище на приятел? Ако да, защо? 

Вече съм го направила и ще продължа да го правя, причината е изброените по-горе фактори.

Каква е Вашата роля в обучението на Ива в UP! school? Информирани ли сте за всичко, което се случва в училището и в часовете? Лесно ли комуникирате с преподавателя на Ива? 

Училището се отличава с достъпна и прозрачна комуникация с учителя, включително и когато не е потърсена от мен самата. Високо оценявам, че се намират алтернативни начини за комуникация ( изключително необходими в днешното ежедневие) , а не само периодичните родителски срещи.

Не можем да не зададем и няколко въпроса на нашата ученичка- Ива. Нейното мнение също е много важно за нас.

 Здравей,Ива! Как си? Планувала ли си вече лятото?

Здравейте! Благодаря, добре съм! Със сигурност знам, че ще ходя на море в Гърция и България. После при баба и дядо, а може и малко да попътувам с мама и тате до Италия.

 Приключи третата за теб учебна година в UP! school. С какво ще я запомниш?

Научих много неща и много се забавлявах с различните игри!

 Разкажи ни малко за часовете по английски език. Какво ти харесва най-много?

Харесва ми това, че играем много игри, които са много забавни и една от любимите ми е Fruit salad.

Как се подготвяш за часовете?

Редовно пиша домашните си и понякога с мама си говорим на английски.

И тази година правихте проекти върху книги. Разкажи ми малко повече за това и за твоята книга. Хареса ли ти?

За мен беше забавно да правя проект за книгата Horrid Henry and the Zombie Vampire, но най-голямото предизвикателство за мен беше да го разкажа.Като цяло книгата ми хареса.

Пожелаваме ти страхотно лято, Ива!

Благодаря и на вас!

 

Леа и Спас са едни от най-лъчезарните близнаци, които познаваме. И са наши ученици от една година. Това са деца, които посрещат всяка задача с усмивка и готовност да дадат максимума от себе си. Резултатите не закъсняват. Напредъкът им е страхотен и са пример за това как с много желание и упорство може да научиш много.

Леа и Спас са наши ученици от миналото лято (2016). Бяха част от летния ни курс Step UP! Как разбрахте за нас и защо решихте да ги запишете на летен курс?

 За UP! school научихме от родителите на наши съученици. Решихме да ги включим в летен курс за да имат добра основа да стартират обучението си по английски език през есента.

За тях летния курс беше изключително полезен. Даде им сериозна основа и увереност,че могат да се включат наравно с децата, които са учили с една година повече от тях. Как им се отрази лятното посещение според Вас и бихте ли препоръчали същия курс на други деца?

 Летният курс много им допадна. Посещаваха го с желание и интерес. Бяха мотивирани и се подготвяха отговорно за следващия ден. Успяха да се запознаят с изискванията при Вас и това им помогна в началото на годишния курс.

 Най- искрено бихме препоръчали и на други родители.

 Като всеки загрижен родител, Вие сигурно също имате изисквания към мястото, където децата изучават английски език.Какви са те и успяваме ли да ги покрием?

 Сегашните условия при Вас ни удовлетворяват. Децата тръгват на курс спокойни и излизат с усмивка. Сами подготвят домашните си, което е голямо облекчение за днешния родител.

 Идват ли с желание децата на часовете по английски език и как протича подготовката им вкъщи?

 Децата ходят на курса с желание. Успяват сами да си подготвят домашните, защото отговарят на техните възможности. Учебните помагала са достъпни и интересни за децата, като помощ от родителя  е необходима рядко.

 Каква е Вашата роля в обучението на Леа и Спас в UP! school? Информирани ли сте за всичко, което се случва в часовете и училището? Лесно ли комуникирате с преподавателя им?

 Комуникацията с децата и учителя им е лека и приятна. Има обратна връзка и от двете страни, което ни удовлетворява.

 Какво харесвате най-много в нашето училище?

 При Вас най- много ни харесват позитивната атмосфера и усмивките по лицата. Винаги е светло и спокойно, което за нас е важно.

 Бихте ли препоръчали нашето училище на приятел? Ако да, защо?

Както вече споменахме, бихме препоръчали Вашето училище. Вие успявате по лек и забавен начин да мотивирате децата да учат. Имате свои правила и изисквания към учебния процес и дисциплината, които ни допадат.

Леа и Спас са записани на летния ни лагер. Защо ни се доверихте?

Летният лагер ще бъде нещо ново за децата. Доверихме Ви се, защото вече познаваме достатъчно стила Ви на работа и отношението Ви към децата и поетата отговорност към тях.

Искаме да зададем и няколко въпроса на Леа и Спас,защото те са хората, чието мнение е най-важно за нас.

 Здравейте, деца! Как сте? Мислите ли вече за ваканцията?

 Здравейте! Чакаме ваканцията с нетърпение. 

 Приключи първата за Вас учебна година в UP! school. Какви са впечатленията Ви? 

 Харесва ни, защото играем много игри, учим интересни думи и се забавляваме. Понякога Тони ни изненадва с експерименти.

 Разкажете ни малко за часовете по английски език. Какво Ви харесва най-много.

 Часовете по английски много ни харесват. Те са забавни и интересни. Най-много ни харесва, когато пеем и танцуваме.

 Как се подготвяте вкъщи? Срещате ли трудности и какво правите, ако нещо не разбирате?

 Домашните не са трудни. Когато нещо ни затрудни, питаме мама. Тя ни го обяснява  така, че да го разберем.

 В UP! school имаме приказна библиотека с най-различни заглавия. Вие започнахте ли вече да четете книги на английски език и ако да- коя Ви е най-любимата до този момент?

 През учебната година получихме книжки от нашата учителка и се опитахме да четем. Ние все още не сме си взимали сами, но през лятото мислим да го направим.

Ще се видим на лагера през юли месец. Кое смятате,че ще е най-забавното в лагера?

 Ние смятаме, че най- забавно ще е, когато спортуваме и играем с другите деца. Ще се радваме да сме в планината и да се разхождаме.Обичаме и да се катерим.Нямаме търпение да дойде летния лагер.

Благодарим Ви, деца! Пожелаваме ви слънчево лято и до скоро!

Интервю с родители и деца

Решихме да направим кратки интервюта с някои от нашите ученици и родители, за да можем да сме максимално полезни в избора на училище за Вашето дете. Отговорите им са истински и неподправени, за което искрено им благодарим. 

Представяме Ви Никола ( ниво Jump 2 ) и Виктор ( ниво Step ) и техните родители.

Познавам Никола от доста време, за първи път му преподавах, когато  беше на 5 или 6 годинки, а след време отново и в нашето училище. В момента той е в едно от най-високите нива по английски език в училището и е пример за постоянство и добра работа.

Ако погледнете назад във времето, как се развиха знанията на Ники по английски език и доволни ли сте от преподаването в UP! school?

Вие му бяхте първата учителка по английски, тогава беше малък и всичко беше като на игра, много песни и танци, от които научи първите си думички на английски. От пламъка в детските му очички личеше, че часовете по английски с Вас са му наистина забавни и интересни. Сега вече е голямо момче, но интересът му към английският не е намалял и винаги намира време да чете книги на английски за нещата които го интересуват, като любимите си електронни игри.

 Като вече голямо дете, изискванията към преподавателя и обучението като цяло са съвсем различни. Интересите и нуждите му стават различни и понякога е трудно да се намери мотивация за учене. Успяхме ли да покрием изискванията Ви и да продължим да поддържаме искрата и любопитството на Никола към английския език?

Той учи английски с желание, поради разнообразните и модерни предизвикателства под формата на различни проекти и презентации. При тях състезателния момент, кой екип ще е по-добър беше допълнителен мотив за усилена работа.  Научи се да работи в екип и се сблъска с предизвикателствата свързани с това – да приемеш мнението на другия, да го убедиш да направите промените, които ти искаш или да спазите сроковете за изпълнение на задачата. Запозна се с основни и важни неща за презентирането – от размера на шрифта да това как да задържи интерса на публиката. Модерният начин на използване на интерактивната платформа в интернет за предаване на проектите му показа, че компютъра се използва не само за игри.

 В нивото Jump 2 децата вече минават на едно друго ниво- стават по-самостоятелни, участват дейно в самия процес на обучение и правят самооценка на своите знания. Как това се отрази на Ники и смятате ли, че дейностите, които правим с децата в часовете са интересни за тях?

Когато подготвя домашните си винаги започва и тези по английски език. Приятно му е да работи, защото се чувства спокоен, уверен и винаги справедливо оценен. Знам, че посещава часовете с желание и интерес.

Езикът не трябва да е самоцел и се радвам, че той успява да го ползва. При пътуванията ни в чужбина успява да общува на английски и няма притеснения да задава въпроси за нещата, които го интересуват.

 Какво харесвате най-много в UP! school?

Освен всеотдайните преподаватели при първото ми посещение в училището бях много впечатлен от прекрасната, стилно декорирана обстановка, свежа среда и модерната материална база. Мисля, че това е допълнителен мотив за учене с интерес и желание.

 Бихте ли препоръчали нашето училище на приятел? Ако да, защо?

Препоръчвам училището на приятелите си, защото аз съм много доволен от заинтересованите преподаватели, прекрасната атмосфера, личното и коректно отношение и най-вече това, че Никола учи английски с желание.

 Лятото ще бъде изпълнено с много приятни емоции, защото освен всичко останало, предстои и лагерът ни Think Outside.( No box required ). Защо избрахте точно нашия лагер?

Мисля, че ще му е забавно и интересно и ще успее да изгради по-трайни връзки със съучениците си. Едновременно с това ще опознае преподавателите в една неформална обстановка. Програмата е много разнообразна изпълнена с предизвикателства и съм сигурен, че Никола ще научи нови неща и ще придобие нови умения извън градската среда.

 

Сега е време да зададем и няколко бързи въпроса на Ники, защото неговото мнение е важно за нас.

  Ники, здравей! Как си? За първи път ли даваш интервю? :)

Да, за първи път давам интервю . Чувствам се малко нервен.

 Учебната година почти приключи. Как би я оценил от 2 до 6 и защо?

Аз бих оценил годината с 6, защото се забавлявахме със съучениците си и научих много нови неща.

  Разкажи ни малко за часовете по английски език. Какво ти харесва най-много?

Най-много ми харесва че, в часовете има предизвикателства и можем да играем докато учим.

 Как се подготвяш вкъщи. Вече си голям и може би учиш думите по нов начин?

Вкъщи аз се готвя, като първо си пиша страниците от учебната тетрадка, след това пиша новите думи и ако имам нова граматика я научавам и пиша. Ново за мен е търсенето на синоними на думите, които учим.

 Спомняш ли си първата година в UP! school? Намираш ли голяма разлика в знанията си от тогава и сега?

Да, аз си спомням първата година и забелязвам голяма разлика. За първи път тази година работихме с платформа, която се казва Asana и беше забавно да правим проекти и презентации, като тази за любимото ни телевизионно предаване.

  Точно с проектите е свързан и следващия ми въпрос. Какво ще остане в съзнанието ти и няма да забравиш никога? Трудно ли беше да работиш с още един човек?

В моето съзнание винаги ще остане спомена когато работихме заедно и моя екип победи.  Понякога беше трудно да постигнем разбирателство, но беше много хубаво когато спечелихме.

   Коя е любимата ти книга на английски език и защо?

Моята любима книга е Крал Артур, защото не е дълга, когато бях по-малък можах да я разбера и  беше много забавно да се науча да чета на английски.

  Какво очакваш от лагера? Коя от дейностите смяташ, че ще бъде най-интересна?

От лагера очаквам да е забавно. Според мен най-интересно ще ми е да видя как ще се справя с  основните правила за поведение в планината - ориентиране, работа с карта и компас. Бих искал да   се науча да оказвам първа помощ, при нужда и какви умения са необходими за по-дълг престой в  планината.

Благодаря ти, Ники ! Пожелаваме ти страхотно лято и скоро ще се видим на лагера!

Виктор е наш ученик от една учебна година, но вече може да се похвали със страхотен напредък. Той беше едно от тези деца, които не приемат нови неща така лесно. В началото не разбираше защо учителката говори само на английски език, при положение, че той още не го знае. Е, за наша голяма радост, това мина и сега той не изпитва никакви затруднения да разбира всичко в час. Той е и един от най-големите ни ентусиасти, който винаги се включва с голяма енергия в игрите и дава максимума от себе си.

 Виктор е наш ученик от една учебна година. Как разбрахте за нас и защо ни се доверихте?

 Живеем на същата улица. Когато Вики стана първи клас сметнах, че вече е време да учи английски. Влезнах в училището и начина на общуване и информацията която получих ми бяха достатъчни, за да ви се доверя.

 Тази изминала учебна година беше от изключителна важност за Виктор, защото направи първите си сериозни стъпки в английския език. Четенето и писането на чужд език не са лесна задача, но той се справи чудесно. Налагаше ли се да помагате вкъщи и с какво? Пишеше ли своите домашни с желание?

Още с първите уроци при мис Зоя, Вики беше " запален". Пише домашните си с желание. Правим всякакви забавни игри на английски.

 Всеки родител иска най-доброто за детето си. Сигурни сме, че имате определени изисквания и очаквания към мястото, където Виктор учи английски език. Какви са те и успяхме ли да ги покрием?

Изискванията ми са за интересно, иновативно преподаване на език. Да има постоянство и последователност. Едно от нещата на които най-много държа е индивидуален подход и правилно и мило отношение към детето, без излишен стрес. Да, успяхте да ги покриете. :)

 Много често родителите на деца, които започват да учат английски език за първа година искат мигновен резултат. Това, естествено, не се случва точно така. Вие кога усетихте, че Виктор започва да става уверен в английския език и напредъка му е видим?

В групата на Вики почти всички деца бяха учили английски преди това, а той започна от абсолютната нула. Това беше причината той да започне плахо и без особено самочувствие. Благодарение на мис Зоя и разговори в къщи успя да разбере, че това не е от особена важност. Почна да става по-уверен към 3-5 урок. Напредъкът започна към края на първи срок.

Каква е Вашата роля в обучението на Вики в UPschool? Информирани ли сте за всичко, което се случва в училището и часовете? Лесно ли комуникирате с преподавателя на Вики? 

Получавам редовна информация за това, което се случва в училището както от негова страна, така и от учителката, индивидуалните родителски срещи, редовните  e-mail.

Четем книжки заедно, играем игри и рисуваме.

 Какво харесвате най-много в нашето училище?

Отношението към децата, спокойната атмосфера, "тихото" възпитание на уважение един към друг. Харесвам и начина на преподаване, т.к. по лесен и забавен начин се научава и помни повече.

 Бихте ли препоръчали нашето училище на приятел? Ако да, защо?

Да, поради всичко споменато по-горе.

 Вики е записан и за летния ни курс- Step UP. Очакват го много интересни емоции и куп забавни игри. Ще бъде и много полезно за него, защото ще може да усъвършенства произношението си и своя правопис на английски език. Той ли прояви желание да продължи с английския език и през лятото или беше Ваша идея? 

Идеята беше моя, но беше обсъдена с него и записването стана с негово съгласие.

Искаме да зададем и няколко въпроса на Виктор, защото няма по-важно мнение от това на децата. :)

 Здравей, Вики. Как си? Очакваш ли лятото вече?

 Здравей. Да, очаквам го с голямо нетърпение.

 Приключи първата ти учебна година в UP! school. Какво ще запомниш от нея?

Научих много думи, имах приятели, а мис Зоя е най-добрата учителка по английски.

 Мис Зоя, твоята учителка, сподели, че ти си от децата с най-голям напредък в тази група. Гордееш ли се с това, което си постигнал?

Много се гордея и се радвам, че мис Зоя мисли така.

 Разкажи ни малко за часовете по английски език. Какво ти харесва най-много?

 В часовете по английски най-много ми харесва да четем от The Lazy Grasshopper и игрите.

 Въпреки че си наш ученик от скоро, вече си прочел доста книжки от библиотеката. Коя е любимата ти?

Най-много харесвам The Rabbit. Докато беше в къщи я четях всяка вечер преди да заспя.

 За теб игрите и приключенията едва сега започват. Ще се видим на лятното училище. Какво са твоите очаквания от него?

Мисля, че ще играем много игри, ще учим нови думички и ще правим диктовки.

Благодаря ти, Вики! Пожелаваме ти слънчево лято и до скоро!

Proud to be Bulgarian!

Скъпи деца и родители,
от UP! School празнуваме големите празници на англоговорящия свят, но също така уважаваме и нашите. За това тази година сме решили да отдадем по-голямо значение на най-големия български празник- 3-ти март. Защото преди всичко сме българи и трябва да учим децата ни на самочувствие.
Каква идея имаме?
Започваме инициатива, която се нарича 'Proud to be Bulgarian!'.

Всяко дете, което иска да се включи трябва да:
– Нарисува лого на нашата държава. Лого е картинка, запазена марка, която става символ на даденото нещо, в случая- нашата държава. Важно нещо за логото е да е простичко, без много излишни рисунки
около него. Спомнете си за известни лога- на UP! School, Adidas, Nike и т.н. Не е нужно да сте художници, а просто да използвате въображението си. Кое дете няма такова?
– Второто условие да се включите е да напишете какво Ви кара да се гордеете с нашата родина. Тук вече трябва да изразите мислите си на английски език. Защо ще пишем на английски, ако е български
празник? Защото , искаме целият свят да Ви разбере. А също сме и училище по английски език, нали така?:)
– И не на последно място- опишете какво изобразява Вашето лого. Отново на английски език.

Краен срок за предаване на проекта: 1-ви март.
Всички проекти ще бъдат изложени в училището ни на 6-ти март, а най-добрите ще публикуваме в нашата фейсбук страница и уебсайт.
Дерзайте!

Проектите на децата вече са готови! Децата измислиха логото на нашата държава и описаха накратко какво изобразява и какво ги прави горди българчета. 
Ние можем да добавим само, че сме горди с нашите ученици. Децата са вложили много любов и хъс, за това се надяваме да им простите малките грешки. Ние го направихме. 

 

Нови, прекрасни инициативи в UP! school

Нова година- нови сили! С радост искаме да Ви разкажем за новите инициативи в нашето училище. Първата от тях е свързана и с Вас, родителите. Ние като учители имаме огромно влияние над децата, но на първо място безспорно се нареждате Вие. Ако се върнете назад във времето, когато сте били малки, вероятно ще се сетите за моментите, в които с надежда чакате родителите Ви да ви похвалят за добре свършена работа. Е, нещата не са се променили. Одобрението на родителя е нещо много важно в света на детето, и макар че не всички го показват, децата чакат с нетърпение Вашето 'Гордея се с теб!' Началото на тази година е най-добрия момент да покажете на детето си,че вярвате в него и забелязвате усилията, които полага, независимо дали са свързани с английския език или нещо друго. 

Ако решите да се включите, единственото нещо, което трябва да направите е да напишете на лист хартия това, което детето е постигнало през 2016 година и Ви е направило горди родители. Не мислете, че това са само медали и отлични оценки. Децата могат да Ви направят горди по хиляди начини. Втората стъпка е да предадете листа на някой от нашия екип, а ние ще го сложим на таблото, така че всички деца (и най-вече Вашето) да видят думите Ви. Не забравяйте да напишете имената си и това на детето. 

DSC02823.JPG

Другата инициатива в училището е също толкова интересна и фокусирана изцяло върху децата и повдигането на тяхното самочувствие. Очакват Ви дни на талантите в UP! school- Show Your Talent!  За съжаление, родителите няма да могат да покажат своите, а само децата. :) За целта всяко дете може да напише кратък текст за това, което умее най-добре и нарича свой талант. Важно е да насърчим децата, че талант може да е почти всичко- от оцветяване до свирене на пиано. Интересното е, че към текста децата трябва да покажат и доказателство за таланта си. Ако таланта е рисуване- рисунка, ако е нещо, което трудно може да покажем чрез предмет- снимка на детето, което практикува своя талант. Трябва да ни докажат, че наистина това е тяхната сила! :) Участието е по желание и няма срок. Всички текстове ще се използват в часовете на по-малките деца следващата учебна година. Защото няма по-интересно от това да четеш за някой, който е истински и е учил същото, което учиш и ти сега. :)

HALLOWEEN IS COMING! ARE YOU READY?

Наближава най-забавния празник, който с удоволствие празнуваме с всички деца, въпреки че не е български. Костюми, тикви, страшна украса и много сладкиши- какво по-интересно от това? Знаем, че понякога всички тези празници са малко стресиращи, най-вече за родителите. Трябва си сериозна подготовка, за да угодите на детето и то да бъде доволно на празника, преоблечено в герой, който изобщо не сте чували. Не се паникьосвайте! Приготвили сме няколко полезни идеи за лесни костюми и тикви!

Скоро предстои и нашия конкурс за най-добра тиква ' BEST PUMPKIN CONTEST', за това- набележете си идеи и започвайте с подготовката.

ЧУЖД ЕЗИК НА 3? КОЛКОТО ПО-РАНО, ТОЛКОВА ПО-ДОБРЕ.

В продължение на много години се смяташе, че ученето на чужд език от ранна детска възраст е безполезно. Проучвания обаче доказват точно обратното.

Има изключително много психологически ползи от ранното чуждоезиково обучение и те се простират много по-далеч от това да можеш да си поръчаш топло какао в чужбина, например.

  • Увеличава уменията за критично мислене, креативност и гъвкавост на ума при малките деца.

  • Ученици, които учат втори език показват по-високи резулати на математически и устни тестове, което доказва, че изучаването на втори език е не само лингвистична дейност, но и когнитивна такава.

  • Мозъкът като всеки мускул, има нужда от упражнения. Изучаването на втори език включва запомнянето на правила и лексика, което помага за подсилването му.

  • Колкото по-рано детето започне да слуша чужд език, толкова по-лесно ще може да прекопира произношението. Деца, които са вече на възраст 10-11 години трудно могат да изчистят акцента, който имат.

  • Вроденото любопитство на малките деца помага много в изучаването на нов език. С времето то намалява и е много по-трудно да запалиш искрата и любовта към 'новото'.

  • На възраст 3-4 години, децата имат време да научават всичко чрез игра. Уроците по език са забавни, а съзнанието на децата все още не е затрупано с факти, които ще бъдат тествани и оценени. В ранна детска възраст децата нямат страх да опитват да използват езика, защото още нямат такава реална самооценка за себе си и грешките, които допускат.

  •  Колкото по-късно едно дете започне да изучава чужд език, толкова по-силно се влияе от структурата на родния (българския) език. Съответно процесът на обучение върви по-трудно, защото детето прави асоциации с вече познатите структури на родния му език. Затова оптималната възраст за чуждезиков старт е 3-4 години.

  • Деца, които са израснали учейки чужд език показват много по-голям интерес към различните култури и идеи. Това им дава по-голям шанс за реализация в бъдеще, когато по-лесно ще станат част от глобалното общество.

  • Доказано е, че двуезичните деца (както наричаме тези от тях, започнали да учат чужд език преди да навършат 3) по-бързо се научават да четат от своите едноезични връстници. Това от своя страна води до по-широк достъп до информация и обща култура;

В българските училища изучаването на втори език започва на 7, а на места и на 8-9 годишна възраст. Ние питаме- защо да чакате първия звънец, за да може детето Ви да се сблъска с нещо толкова полезно и вълнуващо?

 

    ЗАПИСВАНЕ ЗА УЧЕБНАТА 2016/2017 ГОДИНА И СТАРТ НА ЧАСОВЕТЕ В UP! SCHOOL

    Записването за учебната 2016/2017 година тече в пълна сила! Ако още не сте записали Вашето дете, имате още малко време да го направите. Полезно е да знаете, че всички деца, които имат някакви познания по английски език и са над 7 години, правят входящ тест за определяне на нивото. След това ще получите конкретна информация за програмата в нашето училище. Записването става с попълване на договор и профил на ученика, който ни информира за интересите, силните страни и характера на детето.

    Учебната година за всички записани ( от ниво Small Step 2 нагоре) стартира на 19-ти септември. Децата ще имат възможност да се запознаят с групата, учителката и атмосферата в училището и най-вече- ще преговорят забравеното от изминалата година.

    Официалният старт е на 3-ти октомври, когато започваме и с по-сериозното учене.Тогава децата получават и своите учебници и се гмуркат в морето от знания. :)  Очакваме Ви!

    ДЕН НА ОТВОРЕНИТЕ ВРАТИ В UP! school

    Учебната година започва, а с нея и забавните моменти в нашето училище! С удоволствие искаме да поканим всички деца на възраст от 4,5-6 години и от 9-10 години на един пробен час по английски език.

    Възможност за родителите да получат полезна информация за ранното чуждоезиково обучение, директно от преподавателите.
    Посещението става само с предварително записване на телефон 08777 111 99 или на up@up-edu.org

    Напомняме, че учебната година стартира на 3-ти октомври! Остава още малко време да запазите място на Вашето дете в групите ни.

    Запознайте се със Зоя Примова

    Зоя е преподавател по английски език на деца и възрастни от 2012 година. Имала е възможността да работи с деца между 5 и 16 годишна възраст.

    През 2015 година успешно подготвя ученици за явяването на детските сертификати на University of Cambridge (YLE). Завършила е Пловдивски университет "Паисий Хилендарски“ със специалност Английска филология през 2011 година.

    Ентусиазмът и желанието и за развитие са заразителни. Сигурни сме, че ще ги прехвърли и върху децата.

    Вие се присъединихте към нас тази година. Какво бе първото ви впечатление за UP! School?

    Когато за първи път прекрачих прага на UP! School усетих положителното отношение и нагласа на хората от екипа. Там човек бива посрещан с усмивка и светло настроение.Работната среда е второто нещо, което ми направи огромно впечатление. Всяко кътче в
    училището е цветно, зареждащо и изпълващо с желание да се върнеш там отново. Човек веднага разбира, че това е място, където се чувстваш мотивиран да искаш да постигаш повече, да се стремиш към по-високи цели и да имаш все по-смели мечти.

    От колко време преподавате на деца?

    Преподавам на деца от 2011 година, но всяка учебна година е като ново начало за мен, нова възможност да бъдеш и да искаш да си още по-добър в работата си и да надскочиш постигнатото досега.

    Не всички знаят, че професията преподавател е призвание, нещо, което или носиш в себе си, или не. Вие кога открихте това за себе си?

    Наистина е така. Да си преподавател не е нещо, което можеш да се научиш да бъдеш. Ако не усещаш желанието да предаваш своите знания и умения на другите, да бъдеш внимателен и спокоен в този процес, то това не може да се скрие от твоите ученици. Именно през първата си учебна година като преподавател видях искрицата в очите на децата и тъгата в тях, когато идваше време за края на занятията ни. Мисля, че тогава открих, че моето място е там, сред групите дечица, които очакват да ме видят отново с нетърпение и радост.

    Коя част от преподаването ви е най-любима?

    Когато виждам увереността и спокойствието, с които децата демонстрират своите знания. Когато те са щастливи да покажат наученото и се гордеят от постигнатото.

    Защо?

    Защото мисля, че това е нашата мисия като преподаватели. Да помогнем на децата да бъдат сигурни в своите знания и да не се страхуват да доказват на останалите, че те могат много и един ден ще могат още повече.

    Кое е нещото, което бихте искали да промените в образователната ни система?

    На първо място бих променила начина, по който се поднася информацията на децата. Мисля, че децата биха усвоявали преподавания им материал много по-успешно, ако това се случва по по-увлекателен и по-близък до тях метод. Истината е, че децата научават най-много, когато им е интересно и когато всъщност не осъзнават, че те в момента учат. На второ място бих променила начина, по който биват проверявани знанията на децата . Смятам, че устното изпитване създава твърде голям стрес у децата и се съмнявам, че те могат да покажат знанията си пълноценно под такова напрежение. Дори един писмен тест предизвиква огромно притеснение у тях, а когато трябва да застанат пред толкова
    други хора, знаейки, че трябва да се представят добре, то тогава стресът за тях е в пъти по-силен. Мисля, че подобни негативни преживявания биха могли да бъдат спестени на децата в бъдеще.

    Работата с деца понякога може да бъде много натоварваща. Резултатите не винаги идват бързо и това често се отразява на настроението на учителя и неговата мотивация. Какво ви кара да сте винаги усмихната и положително настроена към децата?

    Стремежът да не се предавам и вярата ми във възможностите на децата. Децата са ме научили да посрещам предизвикателствата и препятствията смело и те ми дават повод да се усмихвам всеки ден. Дори резултатите да не идват винаги бързо, това не ме демотивира, а ме кара да работя още по-усърдно и да се стремя да давам на децата още повече. Човек не трябва да губи усмивката си, когато среща трудности, а да се опитва да ги пребори с умивка.

    Каква роля трябва да имат родителите в учебния процес според вас?

    Родителите трябва да имат централна роля в учебния процес. Постоянната връзка между родителя и преподавателя е от огромна важност за успешното обучение на децата. Когато един родител знае как се развива детето му и той е добре информиран за учебния процес, той е спокоен и доверието между учител и преподавател е здраво и силно. Родителите, освен ние преподавателите, са тези, които възпитават у децата любознателност и желание да научават нови неща всеки ден. Ролята на родителя е безценна, защото благодарение на тях децата придобиват навици за учене и на първо място от тях се научават да бъдат отговорни и сериозни хора. Не на последно място, родителят е този, който създава благоприятна среда у дома за затвърждаване на наученото в училище.

    Какви са магическите съставки за добро обучение по английски език за деца?

    Обич и уважение към децата; професионализъм и отдаденост на преподавателя към обучението по английски език. Освен това, ясни правила, които децата се научават да следват и зачитат. Магията се получава, когато има баланс между сериозно учене и занимания, с които децата си почиват, докато учат. Към магическите съставки бих
    добавила – въображение, желание и позитивно настроение.

    Какво обичате да правите в свободното си време, когато около вас няма група дечица?

    Обичам спокойна разходка с близките сред природата, да чета хубава книга или да видя един добър филм.

    Коя е любимата ви детска книга?

    Най-много обичах да чета сборника с приказки на Ханс Кристиян Андерсен, който родителите ми бяха подарили като дете.

    Какво дете сте били?

    Много жизнено и ученолюбиво дете. Спомням си, че нямах търпение да бъда в първи клас. През цялото си детство танцувах балет и до днес любовта ми към танца е жива.

    Ако може да избирате една възраст, на която да останете за цял живот, каква би била тя?

    Мисля, че всяка една възраст носи нещо положително или отрицателно със себе си. Стига човек да се чувства добре на годините, които е и да извлича най-хубавото от даден период от живота си, то всяка възраст би била достатъчно добра. Все пак смятам, че човек е най-щастлив и най-смел, когато е дете.

    И последно – пожелайте нещо на децата, които са наши настоящи и бъдещи ученици?

    Пожелавам на всички наши деца да не бързат да порастват толкова бързо и да вярват в това, че могат да сбъднат всяка една своя мечта, стига да го пожелаят силно.

    Запознайте се с Боряна Ангелова !

    Боряна Ангелова е преподавател в UP! school. Завършила е специалност Минало и съвремие на Югоизточна Европа в Софийски университет "Св. Климент Охридски", където е имала възможността да прави преводи за научно-популярни сайтове. Изучавала е английски, турски, румънски и сърбо–хърватски. Успява да печели любовта на деца и родители с нейното отношение и професионализъм.

     

     Вие сте преподавател в UP! School почти от създаването му. Какво бе първото Ви
    впечатление?

    Атмосферата е първото нещо, което ме грабна! Сайтът и снимките, които разгледах преди това, показваха една много продуктивна и креативна среда, но нищо не може да се сравни с енергията, която усетих, когато влязох в училището. Това е място преди всичко на вдъхновение, развитие, грижа и уважение – неща, които правят ученето не само процес, а пълноценно преживяване.

     От колко време преподавате на деца?

    Преподавам английски език от началото на 2014 година и в този смисъл наистина онази нова година донесе за мен едно ново начало и радост.

    Не всички знаят, че професията преподавател е призвание, нещо което или носиш в себе си, или не. Вие кога открихте това за себе си?

      Мечтаех да преподавам от времето, когато прочетох „Малки жени“ на Луиза Мей Алкот, но не е имало конкретен момент, в който да си кажа, че това е призванието ми. Всеки ден си доказвам, че именно това трябва да правя – силата си получавам, когато с колегите ми обменя идеи, когато ги прилагаме и виждам резултатите в усмивките на децата и в увереността им в собствените им знания и способности. Мисля, че всеки преподавател открива мисията си всеки ден и всеки ден попива сила и вдъхновение от средата, която сам изгражда в училище.

     Коя част от преподаването Ви е най-любима?

      Не е точно любимият ми момент, но мислено често сравнявам как учениците ми идват при мен и в какво настроение си тръгват. Това е един от най-силните ми мотиватори.

     

    Защо?

      За мен е важно всичко, което се е случвало през деня, да мине на заден план и децата да се потопят в урока, който съм им подготвила. Ако си тръгнат от час забравили за тревогите си и обсъждащи какво им се е случило току-що, считам, че съм успяла и съм уверена, че знанията и уменията, залегнали в основата на часа, са пълноценно усвоени.

    Кое е нещото, което бихте искали да промените в  образователната ни система?

    Много практики трябва да бъдат променени, за да бъде държавното образование наистина ефективно. Учебните планове, по които се работи, са тромави, нереалистични и излишно натоварени с теоретична информация. Но за мен е най-важна промяната на начина, по който учителите работят с децата. Трябва повече да се взимат предвид индивидуалните нужди, способности и развитие на учениците. Често се случва нивото на преподаване да се съобразява с масата ученици и да развива доста ограничен набор от умения. Така много често не само част от учениците са пренебрегнати, но и добиването на знания и умения се ограничава, което в бъдеще осакатява способностите на децата. В тази връзка материалът трябва да е с по-широк спектър, учителят да следи за практическото му усвояване и приложение в реални условия и в различен контекст.  

    Работата с деца понякога може да бъде много натоварваща. Резултатите не винаги идват бързо и това често се отразява на настроението на учителя и неговата мотивация. Какво Ви кара да сте винаги усмихната и положително настроена към децата?

    Във всяка професия има напрежение, но истината е, че когато вляза в час всичко друго отива на заден план и ми е много лесно да се откъсна от всичко останало. Да преподаваш е занимание с толкова много измерения, че не остава време да мислиш за друго, освен за децата и всички неща, които заедно правим в час.

    DSC01495.JPG

     Каква роля трябва да имат родителите в учебния процес според Вас?

      Образователната практика в страната ни допуска грешката да подценява и ограничава ролята на родителите в учебния процес. А тя е огромна. Родителите са тези, които създават на първо място подходяща среда, в която децата да учат – тишина, спокойствие и удобство. Те създават емоционалната атмосфера – едно дете няма как да учи, ако не е отпочинало, спокойно и заредено с енергия. Родителите са тези, които много преди който и да е преподавател създават и възпитават принципи в децата си като например отговорност, самостоятелност и инициативност. Те са тези, които трябва да създадът ред в сложния живот на един ученик и да балансират иначе нелекия график, който има всяко дете в днешно време. Родителите трябва да бъдат най-голямата подкрепа на децата си и в контекста на ученето, това най-добре става по два начина. Първо, следене на самостоятелната работа на детето вкъщи – много е важно  ако на детето нещо му е трудно, то да получи подкрепата на родителя, за да се научи да приема предизвикателствата със спокойствие. На второ място родителите трябва да знаят, че всеки учител е преди всичко техен партньор в една обща цел – пълноценното израстване и личностно развитие на детето. Когато родителите знаят какво се случва в час, а учителите – какво споделя детето у дома и как се справя с поставените задачи, няма как обучението да не е ефективно.

    Какви са магическите съставки за добро обучение по английски език за деца?

      Магията идва, когато учителят покаже на децата, че английският е средство – още един способ за тях да се забавляват, да се състезават, да изразяват себе си, да получават признание, да комуникират и да се развиват. В момента, в който езикът престане да бъде самоцелно зазубряне на думи и правила и влезе в употреба, той става естествена част от живота им. Именно това определя ефективността на обучението – реалната приложимост. Динамиката, разнообразието и творческата свобода в часовете позволяват на децата да се отпуснат, да практикуват активно и действително да се учат, забавлявайки се.

     Нека навлезем малко и в личния свят на един преподавател. Какво обичате да правите в свободното си време, когато около Вас няма група дечица?

      Свободното си време запълвам със съвсем обикновени неща, но откривам най-голямо спокойствие в четенето, писането и оцветяването.

     Коя е любимата Ви детска книга?

      „Тим Талер или продаденият смях“ на Джеймс Крюс.

     Какво дете сте били?

      Бях много срамежливо дете. Много обичах да чета и изобщо не ме биваше в спортовете  :D.

     Ако може да избирате една възраст, на която да останете за цял живот, каква би била тя?

    Май всеки понякога си мисли, че иска да се върне в детските години :D! Но съм толкова щастлива точно тук и точно сега, че бих избрала отново настоящето. 

    И последно- пожелайте нещо на децата, които са наши настоящи и бъдещи ученици.

    Всеки победител първо е имал смелостта да опита и провалът не го е плашел. На всички деца желая винаги да бъдат безстрашни, смели и дръзки!

    12 неща, които може да правите с децата по време на лятната ваканция (и не струват нищо).

    Много често смятаме, че за да направим една ваканция незабравима за нас и детето трябват много средства. За щастие, това изобщо не е вярно. Представяме Ви няколко прости идеи, които може да използвате, за да изкарате добре почивката. А и сме сигурни, че Вие също доста ще се забавлявате. Просто трябва да опитате. :)

    1. Разходка в гората.

      Трябва просто да проверите в Google къде наблизо има горичка, която е подходяща за преход с деца. Още по-хубаво ще е, ако в края на разходката стигнете до нещо интересно- водопад, река или просто стара къща. Децата обичат изненадите.

    2. Do you wanna build a snowman? Oops, sorry. Sandman?

      Само защото е горещо, не значи че не може да си направите снежен човек...от пясък. Единственото, което Ви трябва е пясък, колекцията от мидички на децата, слънчева шапка, очила и много въображение.

    3. Състезание с препятствия.

      Хубавото на това занимание е, че може да се направи както на закрито, така и на открито. Принципът е 'използвай всичко, което се сетиш като препятствие'. Масички за кафе като тунели, възглавници като камъни, чували за смет, с които децата да скачат и всичко друго, което Ви хрумне. Разчистете място в градината или вкъщи и оставете децата също да помогнат с идеи. Не забравяйте да се включите. Няма нищо по-забавно за децата от възрастен, който се забавлява на детските игри.

    4. Посетете библиотека.

      В днешно време много малко деца са посещавали библиотека. Истинска, голяма библиотека. Лятото е подходящо време да им покажете света на книгите от друга гледна точка. А защо не и да споделите Вашите спомени от детството? Със сигурност ще излезете с поне една книжка в ръка.

    5. Направете си куклено шоу!

      И под ' направете си куклено шоу' имаме предвид да организирате децата да Ви изнесат куклено шоу. Да направите нещо подобно може да бъде много просто и забавно. Обърнете гладачната или кухненската маса и ги използвайте за сцена, а плюшените играчки и роботи за кукли. Може да вкарате и повече въображение, като направите театър на сенките, като използвате кашони/картони и малко хартия за печене на сладки. Ето и няколко линка, които могат да Ви бъдат полезни.

    http://childhood101.com/2009/10/diy-kids-tabletop-puppet-theatre-for-under-5/

    http://innerchildfun.com/2012/07/how-to-build-a-simple-shadow-puppet-theater-2.html

    http://www.mykidsadventures.com/shadow-puppet-show/

    1. Направете си модно шоу/ разчистване!

      Вземете всички налични лампи и ги насочете към Вашата импровизирана 'алея на моделите,' пуснете бърза и модерна музика и позволете на децата да влязат в роля. Повече майки на момчета биха предположили, че това не е подходящо за техните деца. Е, от опит казваме- грешите! Момчетата също обожават да се показват, особено ако това е превърнато в забавление, без оценки и състезания. Не забравяйте, че Вие сте публиката – пляскайте, когато смятате, че дрехите могат да се носят още един сезон и преценете как ще показвате неодобрение ( към дрехата) и че времето й вече е изтекло. Така комбинирате полезното с приятното, а резултата е почистен детски гардероб.

    2. Играйте в двора/ пред блока/зад блока/ в парка.

      Сигурни сме, че помните много игри от Вашето детство, които не изискват много подготовка. Помните ли ръбче? Дама? Картоф? Народна топка? Скачане на въже? Стражари и апаши? Кър? Топчета? Децата Ви ще изиграят всяка една от тези игри с огромно удоволствие, а може да станат техните нови, любими занимания.

    3. Направете собствено кулинарно шоу или филм ( което ако желаете може да качите в youtube).

      За да направите филмче, което евентуално да пуснете в мрежата не Ви трябва много.Всички знаем качеството на повечето аматьорски видеа в интернет. Грабвайте един телефон с по-нормална камера и започвайте. Децата могат да влязат в ролята на режисьори и актьори. Единственото, за което трябва да сте внимателни е езика, който ще използват и безопасността на сцените. Дайте им време за сценария и го прегледайте заедно.

    4. Посетете парк, в който още не сте били.

      Ако скоро не сте ходили в парка, просто защото всички са Ви до болка познати, време е за нещо ново. Парковете в София не са чак толкова много, но защо да не използвате уикенда, за да посетите някой парк в друг град? Резерватите също са доста подценявани като туристическа атракция. Намерете малко информация за мястото , която да споделите с децата, грабвайте картата и потегляйте!

    5. Направете къща за кукли/ гараж за коли от кутии за обувки.

      Сигурно използвате кутиите за обувки за какво ли не- подреждане на лего, пастели, кукли и т.н. Хрумвало ли Ви е, че може да построите нещо от тях? Прекарайте сутринта с децата, за да построите къща за кукли/ гараж за коли или каквото Ви хрумне. След обяд, те ще прекарат времето в игра, а Ви ще може да си починете.

    6. Посетете музеите и галериите. Проучете къде входа за деца е безплатен.

      Често децата свързват посещението на музеите и галериите с училище. Направете го различно и интересно. Изберете музей или галерия, която смятате, че децата ще харесат, а и няма да посетят от училище. Понякога местата, които най-малко сме очаквали, че ще се харесат на децата ни изненадват най-много.

    7. Разходка с хвърчило.

      Изглежда прекалено обикновено, но може да се превърне в нещо забавно за цялото семейство. Просто изберете ден, в който има лек вятър и място без много дървета и пречки. Ако искате да си направите сами хвърчилото ще Ви трябват няколко съвета, които може да намерите тук:

     

    http://www.my-best-kite.com/kite-for-kids.html

    http://www.instructables.com/id/Easy-Paper-Kite-for-Kids/

    Ваканцията не е само почивка на морето или планината. Тя е време прекарано със семейството. Дайте най-ценния подарък на детето си- време и внимание.

     

    Ранно записване за учебната 2016/2017 в UP! school

    Остават броени дни до края на ранното записване в UP! school. Възползвайте се от отстъпките и запазете място на Вашето дете.

    Графикът за учебната 2016/2017 година вече е готов. Повече информация може да получите на място (кв. Лозенец, ул. Трепетлика 5) или на телефона 087 77 111 99.