ЧУЖД ЕЗИК НА 3? КОЛКОТО ПО-РАНО, ТОЛКОВА ПО-ДОБРЕ.

В продължение на много години се смяташе, че ученето на чужд език от ранна детска възраст е безполезно. Проучвания обаче доказват точно обратното.

Има изключително много психологически ползи от ранното чуждоезиково обучение и те се простират много по-далеч от това да можеш да си поръчаш топло какао в чужбина, например.

  • Увеличава уменията за критично мислене, креативност и гъвкавост на ума при малките деца.

  • Ученици, които учат втори език показват по-високи резулати на математически и устни тестове, което доказва, че изучаването на втори език е не само лингвистична дейност, но и когнитивна такава.

  • Мозъкът като всеки мускул, има нужда от упражнения. Изучаването на втори език включва запомнянето на правила и лексика, което помага за подсилването му.

  • Колкото по-рано детето започне да слуша чужд език, толкова по-лесно ще може да прекопира произношението. Деца, които са вече на възраст 10-11 години трудно могат да изчистят акцента, който имат.

  • Вроденото любопитство на малките деца помага много в изучаването на нов език. С времето то намалява и е много по-трудно да запалиш искрата и любовта към 'новото'.

  • На възраст 3-4 години, децата имат време да научават всичко чрез игра. Уроците по език са забавни, а съзнанието на децата все още не е затрупано с факти, които ще бъдат тествани и оценени. В ранна детска възраст децата нямат страх да опитват да използват езика, защото още нямат такава реална самооценка за себе си и грешките, които допускат.

  •  Колкото по-късно едно дете започне да изучава чужд език, толкова по-силно се влияе от структурата на родния (българския) език. Съответно процесът на обучение върви по-трудно, защото детето прави асоциации с вече познатите структури на родния му език. Затова оптималната възраст за чуждезиков старт е 3-4 години.

  • Деца, които са израснали учейки чужд език показват много по-голям интерес към различните култури и идеи. Това им дава по-голям шанс за реализация в бъдеще, когато по-лесно ще станат част от глобалното общество.

  • Доказано е, че двуезичните деца (както наричаме тези от тях, започнали да учат чужд език преди да навършат 3) по-бързо се научават да четат от своите едноезични връстници. Това от своя страна води до по-широк достъп до информация и обща култура;

В българските училища изучаването на втори език започва на 7, а на места и на 8-9 годишна възраст. Ние питаме- защо да чакате първия звънец, за да може детето Ви да се сблъска с нещо толкова полезно и вълнуващо?